Η αναγκαιότητα ύπαρξης υποδομών και η στόχευση τουριστικής ανάπτυξης
και ενίσχυσης του πρωτογενούς τομέα, τέθηκαν ως προτεραιότητες από τον
Δήμαρχο Πάρου, Μάρκο Κωβαίο, με αφορμή τις διεκδικήσεις του για το νησί,
ενόψει του 13ου Περιφερειακού Συνεδρίου, που πρόκειται να ολοκληρωθεί
στη Σύρο.
«Όταν συζητάμε για την ανάπτυξη ενός τόπου, αναφερόμαστε στην ανάγκη
ύπαρξης υποδομών, όπως αεροδρόμια, λιμάνι, δίκτυα αποχέτευσης κ.λ.π.»,
είπε ο Δήμαρχος Πάρου, μιλώντας στην «Κοινή Γνώμη» για τα θέματα που
τέθηκαν στο κυβερνητικό κλιμάκιο που επισκέφθηκε το νησί, για την
μεταβίβαση των σχετικών θεμάτων στους αρμόδιους υπουργούς, με αφορμή την
πραγματοποίηση του 13ου Περιφερειακού Συνεδρίου στη Σύρο.
Η προοπτική ανάπτυξης προϋποθέτει για τον Δήμαρχο και αύξηση της
χρηματοδότησης της αυτοδιοίκησης, με τον κ. Κωβαίο να σημειώνει ότι «δεν
μπορεί να είναι η χρηματοδότηση των Δήμων στην Ελλάδα στο 2% του ΑΕΠ
και στην Ευρώπη στο 12%. Πως θα οδηγηθούμε χωρίς χρήματα στην
ανάπτυξη;».
Ζητούμενο είναι να δοθεί κατεύθυνση ανάπτυξης
Κυρίαρχο θέμα αποτελεί η κατεύθυνση προς την οποία προσανατολίζεται
το αναπτυξιακό πρόγραμμα κάθε περιοχής, με τον κ. Κωβαίο να θέτει δύο
βασικούς πυλώνες για την πορεία της Πάρου, τον τουρισμό και τον
πρωτογενή τομέα, που τίθενται ως βασικά ζητούμενα για την ανάπτυξη του
νησιού.
Επ΄ αυτού ανέφερε χαρακτηριστικό παράδειγμα, για την προοπτική της
Πάρου, μέσω κυβερνητικού σχεδιασμού κατά τη δεκαετία του ’50, όταν στο
νησί υπήρχαν 2 Xenia, 2 ξενώνες και 2 κοινοτικά αγροκήπια, γεγονός που
μαρτυρά την κυβερνητική κατεύθυνση για τουρισμό και πρωτογενή τομέα,
τομείς στους οποίους είχε και συνεχίζει να έχει ως βασικά στοιχεία
ανάπτυξης το νησί.
Γι’ αυτό, όπως τονίζει ο Δήμαρχος, «είναι βασικό να δοθεί κατεύθυνση
και όχι να πηγαίνουμε χωρίς σχέδιο και ο κάθε ένας να κάνει ότι θέλει
και ότι τύχει».
Απαίτηση για μείωση του ΦΠΑ
«Σαφέστατα, μέσα στη μεγάλη ενότητα των απαραίτητων δομών, θα πρέπει
να ενταχθούν και οι συγκοινωνίες, τόσο για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση,
όσο και για την άνετη μετάβαση των επισκεπτών στον τόπο, στοιχείο που
μαρτυρά ανάπτυξη».
Ο Δήμαρχος έθεσε και το θέμα της επιχειρηματικής τόνωσης, με κίνητρα
που πρέπει να δοθούν προς του επιχειρηματίες, χωρίς όμως να αποσυνδέεται
αυτό από το πάγιο αίτημα των μειωμένων φορολογικών συντελεστών στα
νησιά.
Όπως υποστήριξε ο κ. Κωβαίος, «η ανάπτυξη προϋποθέτει να είμαστε
ανταγωνιστικοί. Όχι να είναι ανταγωνιστικά τα νησιά μεταξύ τους, αλλά
στις αγορές προορισμών και για να γίνει αυτό θα πρέπει να μειωθεί ο ΦΠΑ.
Γιατί με 24% δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε τους άλλους προορισμούς που
έχουν 6 ή 8%».
Έργα υποδομής
Σε ότι αφορά στα έργα στο νησί της Πάρου, ο Δήμαρχος ενημέρωσε ότι
υπάρχουν οι μελέτες για 3 αλιευτικά καταφύγια, εκ των οποίων το ένα στην
Αλυκή έχει ήδη ξεκινήσει να κατασκευάζεται με ίδιους πόρους, κόστους 4
εκ. ευρώ, το οποίο θα υποδέχεται τόσο αλιευτικά όσο και τουριστικά
σκάφη.
Σε εκκρεμότητα των βασικών υποδομών του νησιού παραμένει η επέκταση
του αεροδρομίου, όπως και η υλοποίηση των μελετών για τους χώρους
αναμονής των επιβατών του κεντρικού λιμένα της Παροικιάς.
Ο Δήμαρχος ενημέρωσε ότι ο Δήμος έχει ολοκληρώσει το master plan, στο
οποίο περιλαμβάνεται και η δημιουργία μαρίνας, δυνατότητας υποδοχής 155
τουριστικών σκαφών.
Ειδική αναφορά έγινε από πλευράς Δημάρχου και στην πρόθεση
εγκατάστασης ανεμογεννητριών στο νησί, εκφράζοντας την πλήρη αντίθεση
του, καθώς σημείωσε ότι «εμείς δεν είμαστε ενάντια στην ανάπτυξη των
ανανεώσιμων πηγών και στην αξιοποίηση του αιολικού δυναμικού, όμως δεν
γίνεται να τίθενται δεσμεύσεις για χαμηλό ύψος κτισμάτων, που είναι
σωστό, αλλά να επιτρέπεται η εγκατάσταση τεράστιου ύψους
ανεμογεννητριών. Τέτοια αλλοίωση του τοπίου δεν συνιστά ανάπτυξη, ειδικά
σε έναν τουριστικό προορισμό».
Αρμοδιότητες στους Δήμους
Ένα θέμα ιδιαίτερης σημασίας, όπως ετέθη από το κ. Κωβαίο, είναι αυτό
που σχετίζεται με τις παραλίες, καθώς ο ίδιος υποστήριξε ότι «δεν
ανήκουν στους Δήμους, όταν ουσιαστικά ανήκουν στο Υπουργείο Οικονομικών,
το οποίο τις δίνει στους Δήμους κάθε τρία χρόνια και είναι εκείνο που
τιμολογεί, με τους Δήμους απλώς να κάνουν τους ενδιάμεσους και να
γίνονται αποδέκτες των παραπόνων των πολιτών».
Θέματα όπως το προαναφερθέν επιβεβαιώνει ότι οι Δήμοι δεν έχουν τη
δυνατότητα να λαμβάνουν αποφάσεις για τον τόπο τους, κάτι που ενισχύει
την απαίτηση για αυτονομία διαχείρισης, με τον Δήμαρχο να τονίζει
«θέλουμε ότι είναι στο Δήμο μας να είναι δικό μας».
Αντιστοίχως ζητά να περάσει, από την Περιφέρεια όπου ανήκει, στο
Δήμο, όλη η αρμοδιότητα του οδικού δικτύου του νησιού, καταθέτοντας την
πρόταση «να λαμβάνει ο Δήμος το 10% των τελών κυκλοφορίας και μετά
χρήματα αυτά να υποχρεούται να συντηρεί το οδικό δίκτυο του νησιού, του
οποίου κάνουν χρήση οι δημότες που πληρώνουν τα τέλη».
Οι αλλαγές στην αυτοδιοίκηση
Από την ενημέρωση του Δημάρχου δεν έλλειψε η αναφορά και στις
προωθούμενες αλλαγές του «Κλεισθένη», καθώς υποστήριξε ότι «Πιο
σημαντικό από την αλλαγή του εκλογικού νόμου είναι ότι δεν έχει αλλάξει
τίποτε σε σχέση με τα πάγια αιτήματα των Δήμων, που σχετίζονται με την
αυτονομία, τη χρηματοδότηση και όλα αυτά που μας καθιστούν
αυτοδιοίκηση».
Ειδικότερα για την εφαρμογή της απλής αναλογικής, τάχθηκε ενάντια,
λέγοντας ότι «δεν μπορεί μία παρέα 5 ανθρώπων να λένε ότι φτιάχνουν
συνδυασμό. Απλή αναλογική, αφού όμως εξασφαλιστεί η εκλογιμότητα και να
κατεβαίνουν αυτοί που θα θέλουν να προσφέρουν πραγματικά και όχι μικρές
παρέες, που θα δυναμιτίζουν την άσκηση διοίκησης και παραγωγικού
αποτελέσματος στο Δήμο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου