Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018

Κείμενο του NAXOS PRESS για το γερμανικό τουρισμό στην Πάρο

Κείμενο του NAXOS PRESS για το γερμανικό τουρισμό στην Πάρο

ΙΤΒ Berlin 2018: Οι Γερμανοί προωθούν Πάρο, Ανδρο, Μήλο και Τήνο

Πάρο, Μήλο, Άνδρο και Τήνο αναλαμβάνει να προβάλλει η γερμανική εφημερίδα «Deutsche Welle», σύμφωνα με τη σημερινή συνάντηση εκπροσώπων του γερμανικού Μέσου Ενημέρωσης στο πλαίσιο της έκθεσης  ITB στο Βερολίνο. Στη συνάντηση μάλιστα με την εκπρόσωπο του Δήμου Πάρου κυρία Ελένη Τριπολιτσιώτη το ενδιαφέρον εστιάστηκε κυρίως στις θαλάσσιες αθλητικές διοργανώσεις του καλοκαιριού. Για το λόγο αυτό συμφωνήθηκε με τα μέλη της αντιπροσωπείας της MTC GROUP που βρίσκονται στην έκθεση η οργάνωση ταξιδιού εξοικείωσης στα παραπάνω νησιά των Κυκλάδων με τα οποία συνεργάζεται η εταιρία Συμβούλων Τουρισμού.
 
Στη σημερινή δεύτερη ημέρα λειτουργίας της έκθεσης πραγματοποιήθηκε σειρά προγραμματισμένων συναντήσεων όπου διαπιστώθηκε για μια ακόμα φορά ότι τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου αναμένεται να κυριαρχήσουν εφέτος στις προτιμήσεις των Γερμανών τουριστών. Ισχυρό «όπλο» στις ήδη επιτυχημένες επαφές που κάνουν στο πλαίσιο της  ΙΤΒ στο Βερολίνο  αποτελεί η βράβευση των τριών Δήμων των Κυκλάδων, της Μήλου, της Πάρου και  της  Άνδρου, που τιμήθηκαν  για την περιβαλλοντική τους ευαισθησία στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης Verde-Tec, η οποία πραγματοποιήθηκε, υπό την αιγίδα της ΚΕΔΕ, από 2 έως 4 Μαρτίου, στο εκθεσιακό κέντρο Mec Παιανίας.

Η σύνδεση του περιβάλλοντος με τον Τουρισμό είναι άρρηκτη, δεδομένης της ευαισθητοποίησης της διεθνούς τουριστικής αγοράς στο θέμα αυτό και αυτό διαπιστώνεται από το ενδιαφέρον των επισκεπτών της έκθεσης στη γερμανική πρωτεύουσα. Το ενθαρρυντικό αυτό γεγονός  έρχεται να προστεθεί στις συντονισμένες προσπάθειες που καταβάλλουν οι τρείς  προορισμοί για την προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού, χάρη  στο πολυσύνθετο τουριστικό προϊόν  που διαθέτουν και στην επιτυχημένη στρατηγική προσέλκυσης τουριστών που ακολουθούν.
 
Κρατάει δυνάμεις η Ελλάδα
Όμως, τα νέα γενικότερα είναι καλά… Και όπως τονίζεται η Ελλάδα είναι ο μεγάλος κερδισμένος της φετινής Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού στο Βερολίνο ITB (7-11. Μαρτίου) Ο λόγος; Αποτελεί το δημοφιλέστερο προορισμός των Γερμανών μετά την Ισπανία. Την Τετάρτη άνοιξε στο Βερολίνο η 52η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού (ΙΤΒ) τις πύλες της για περίπου 110.000 ειδικούς του κλάδου τις πρώτες τρεις ημέρες και το Σαββατοκύριακο για το ευρύ κοινό. Στη διεθνώς σημαντικότερη έκθεση τουρισμού συμμετέχουν γύρω στους 10.000 εκθέτες από περισσότερες από 180 χώρες του κόσμου.

Στο ελληνικό περίπτερο εκπροσωπούνται 85 τουριστικοί και ξενοδοχειακοί οργανισμοί, περιφέρειες (ανάμεσά τους η ΠΝΑΙ με τη Νάξο) και ναυτιλιακές εταιρείες. Από τις προκρατήσεις προκύπτει ότι η Ελλάδα είναι ο δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός των Γερμανών μετά την Ισπανία. Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας της Τουριστικής Αγοράς (GfK) τα γερμανικά γραφεία ταξιδιών σημειώνουν μια αύξηση των πωλήσεων για ελληνικούς προορισμούς σε σχέση με πέρυσι κατά 40%. Αν και δεν είναι σίγουρο ότι αυτός ο αριθμός θα επιβεβαιωθεί στο τέλος της χρονιάς σε αυτό το ύψος, οπωσδήποτε όμως επιβεβαιώνεται μια τάση: Από 2,27 εκ. γερμανούς παραθεριστές το 2012 ο αριθμός τους αυξήθηκε σταδιακά στα 3,7 εκ. το 2017. Με τα μέχρι στιγμής στοιχεία αναμένεται ότι πάνω από 4 εκ. Γερμανοί θα επισκεφτούν φέτος την Ελλάδα.

Η Ελλάδα κατάφερε να «κρατήσει» τους τουρίστες. Το ενδιαφέρον στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι η αύξηση των κρατήσεων από τη Γερμανία συνεχίζεται παρ' όλο που ανακάμπτουν οι Τουρκία, η Αίγυπτος, η Τυνησία και το Μαρόκο, δηλαδή οι άμεσοι ανταγωνιστές στην περιοχή. Οι κρατήσεις για την Τουρκία διπλασιάστηκαν φέτος σε σχέση με πέρυσι ενώ η Αίγυπτος σημειώνει μια αύξηση της τάξεως του 64% και καταλαμβάνει την τέταρτη θέση στην προτίμηση των γερμανών τουριστών μετά την Ισπανία, την Ελλάδα και την Τουρκία.

Μιλώντας στη Deutsche Welle, o Μίχαελ Φρέντζελ, πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικού Τουριστικού Κλάδου (BTW), εκτιμά ότι η αύξηση των τουριστών που έρχονται στην Ελλάδα (27 εκ. το 2017) σχετίζεται με τις προόδους που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια: «Η Ελλάδα είχε τη φήμη ενός ακριβού προορισμού. Από τότε που ξέσπασε η κρίση ακολουθήθηκε μια λογική πολιτική σε ό,τι αφορά τη σχέση τιμής-υπηρεσιών. Οι Γερμανοί αγαπούν την Ελλάδα, η χώρα είχε για αυτούς πάντα υψηλή προτεραιότητα. Με λογικές ξενοδοχειακές προσφορές και τιμές η Ελλάδα θα παραμείνει ένας δυνατός προορισμός». Εκτός αυτού πολλοί έλληνες ξενοδόχοι αξιοποίησαν τα αυξημένα έσοδα για να αναβαθμίσουν τα ξενοδοχεία τους επισημαίνει o Νόρμπερτ Φίμπιχ, πρόεδρος του Γερμανικού Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων (DRV).

Επιμήκυνση με εναλλακτικό τουρισμό 
Όμως αυτές οι προσπάθειες δεν αρκούν. Για να αυξήσει η Ελλάδα ακόμη περισσότερο τον αριθμό των ξένων τουριστών θα πρέπει να επιμηκύνει την τουριστική σεζόν. «Αυτό εξακολουθεί να είναι μια μεγάλη πρόκληση για τον ελληνικό τουρισμό» τονίζει στη Deutsche Welle ο Ν. Φίμπιχ. «Η σεζόν είναι σχετικά σύντομη. Οι αρμόδιοι έχουν μεν το θέμα στην ατζέντα τους αλλά το έχουν, ομολογουμένως, εδώ και πολλά χρόνια. Έχω όμως την εντύπωση ότι τώρα καταβάλλονται εντατικές προσπάθειες για την επιμήκυνση έτσι ώστε να δημιουργηθεί δυναμικό ανάπτυξης.» Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα χρειασθεί ένα ευρύ φάσμα μέτρων – από κεφάλαια εκκίνησης για επενδύσεις μέχρι αύξηση του αριθμού των πτήσεων από το εξωτερικό την περίοδο Νοεμβρίου - Μαρτίου. Και προπαντός θα πρέπει να αναπτυχθούν προσφορές για τους τουρίστες πέραν του ήλιου, της θάλασσας και της αμμουδιάς.

Αυτό σημαίνει για παράδειγμα διεύρυνση των πολιτιστικών προσφορών αλλά και του τουρισμού που σχετίζεται με διάφορες δραστηριότητες όπως η πεζοπορία και το γκολφ. Ως πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΤUI o Μίχαελ Φρέντζελ είχε ασχοληθεί στο παρελθόν με αυτό το θέμα: «Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ο μικρός κλήρος (σ.σ. πολλοί ιδιοκτήτες έχουν μικρές εδαφικές εκτάσεις). Για μια ξενοδοχειακή μονάδα είναι ένα απίστευτα επίπονο εγχείρημα επειδή θα πρέπει να διαπραγματευτεί με δεκάδες ιδιοκτήτες. Αυτός είναι ο λόγος που σε αντίθεση με την Τουρκία, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν καθόλου προσφορές για γκολφ». Η δημιουργία γηπέδων γκολφ θα προσέλκυε όμως ένα εύπορο αγοραστικό κοινό που θα ερχόταν και τους χειμερινούς μήνες.

 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου